A Dellorto S.p.A., egy olasz családi vállalkozás, amely 1933-ban kezdte meg működését, mára a karburátorok és motoralkatrészek gyártásának világszintű vezetője. Az első termékük a Rex karburátor volt, amelyet az olasz motorkerékpár-gyártók, például a Guzzi, a Benelli és a Piaggio használtak. A cég hamarosan kibővítette tevékenységét a motorsport területére, magas teljesítményű karburátorokat gyártva.
Az 1960-as évektől a Dellorto a négykerekű járművek piacára is belépett, együttműködve olyan neves gyártókkal, mint az Alfa Romeo, a Ford és a Lotus. Az 1990-es években a vállalat kifejlesztette a fojtószelepházakat, új megoldásokat keresve az üzemanyag-befecskendező rendszerek számára. A 2000-es években a harmadik generációs Dellorto család csatlakozott a céghez, tovább erősítve a vállalat hagyományait és innovációit.
2006-ban a Dellorto kifejlesztette az Elektronikus Karburációs Rendszert (ECS), amely lehetővé tette a kétütemű motorok számára, hogy megfeleljenek a szigorú Euro3 környezetvédelmi előírásoknak. Az új technológia révén a vállalat tovább bővítette termékkínálatát és piacait, beleértve az indiai piacot is, ahol létrehozták a Dell'Orto India Private Limited-et.
Az elmúlt években a Dellorto jelentős sikereket ért el a motorsportban, többek között az exkluzív Elektronikus Vezérlőegység (ECU) szállítójaként a Moto3 kategóriában. A cég szoros együttműködést alakított ki olyan partnerekkel, mint a Bosch, és tovább bővítette termékkínálatát az elektronikus fojtószelepházak és az EGR szelepek gyártásával.
A Dellorto jelenleg a jövő mobilitására összpontosít, beleértve az elektromos hajtású járművek fejlesztését és az adatgyűjtést a MotoE versenyek számára. A vállalat 2023-ban ünnepelte 90 éves fennállását, hangsúlyozva a mozgás és az innováció iránti elkötelezettségét, amely mindig is jellemezte tevékenységüket. A Dellorto továbbra is vezető szerepet tölt be az autóiparban és a motorsportban, folyamatosan keresve az új technológiai megoldásokat és piaci lehetőségeket.
Az eltelt évtizedek során a Dellorto a családi hagyományokat ötvözte a műszaki innovációval és a globális piaci jelenléttel, biztosítva ezzel a vállalat folyamatos növekedését és sikerét.